Biertjes in de stad... - Reisverslag uit Calicut, India van Esther Grisnich - WaarBenJij.nu Biertjes in de stad... - Reisverslag uit Calicut, India van Esther Grisnich - WaarBenJij.nu

Biertjes in de stad...

Door: esthergrisnich

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 Maart 2010 | India, Calicut

Omdat we gisteravond weg waren en we verder nog erg druk waren met schoolwerk had ‘k geen tijd om gister nog even een update te schrijven maar hierbij dan…
Ook gister overdag zijn we nog keihard bezig geweest aan het voorbereiden van ons symposium die we vandaag moeten geven. Direct na het ontbijt zijn we weer begonnen en met de middag hadden de jongens ’t helemaal af maar ik zat nog steeds m’n economische integratie te steggelen. Om kwart over 3 wilden de jongens graag even naar de stad omdat ze overhemden wilden laten maken. Wij weer met de bus tot het busstation en verder lopend omdat Bram de weg wist naar een leuke windelstraat die aan de andere kant van de stad lag. Waar we allemaal wel niet terecht kwamen! Door steegjes en langs scholen en huisjes van de zogenaamde Bollywood-regisseurs maar uiteindelijk kwamen we er –volgens mij wel via een omweg, maar ja- toch. Na een koffer gekocht te hebben voor Erik (Omdat ie zoveel souvenirs koopt en hij ze niet meer kan bergen in z’n backpack-rugzak) zijn we naar ’t winkeltje gegaan waar je zelf stof kan uitzoeken om een overhemd van te laten maken. ’t Indische eigenaartje van de zaak was natuurlijk zeer vereerd met z’n hoge bezoek en brabbelde al het Engels wat hij maar kon achterelkaar op. Ik had ’t al wel weer snel gezien en dus riep ik tegen de jongens dat ik even verder ’t straatje in zou lopen. Al snel dook ik ergens een winkeltje in omdat je niet goed wordt van al het sissen om je heen om je te roepen om in een winkel te komen kijken. Maar in deze winkel was ik toch al direct goed want ik vond er 2 simpele maar best nog leuke jurken voor maar 195 roepie, dus €3,20. Echter, bij ’t afrekenen kwam weer zoveel bureaucratie kijken van een stempeltje bij die balie en betalen bij de volgende, inpakken bij de ander, rekeningtikken bij nog een ander en als laatste de afhaal balie dat ik toch te laat kwam om de jongens nog terug te vinden in ’t overhemdenwinkeltje. Gelukkig vond ik ze verderop in de winkelstraat maar ze waren dusdanig ontstemd over m’n te late komst dat ik ’t alleen met een rondje bier weer goed kon maken. Nou vooruit dan. Een biercafeetje hadden ze al gevonden ergens achteraf in een steegje dus wij er naar toe. Tot grote vreugde van de jongens hadden ze heerlijk ijskoud bier. (ja echt, ‘k heb hier in India beetje bij beetje bier leren drinken omdat ze niets anders hebben qua alcohol) Na de eerste fles natuurlijk nog een volgende en naar m’n wijze raad om geen knok out meer te nemen werd natuurlijk niet geluisterd. Maar goed. ’t Is allemaal goed gegaan, ze kunnen immers veel hebben… Na de biertjes en het ophalen van de koffer van Erik zijn we met twee autoriksja’s weer naar huis gegaan waar we bij de poort al werden opgewacht door onze chauffeur George omdat we plotseling bij hem zouden gaan eten. Super leuk natuurlijk! Eenmaal daar weden we op tuinstoeltjes buiten onder de palmbomen geïnstalleerd met -zowaar weer- bier en bananenchips. Na 3 kwartier werd het eten binnen opgediend. ’t Was super lekker met kip, rijst en parotta en na heel wat afgelachen te hebben om George z’n gekkigheden doordat hij Engels probeert te praten maar ’t maar matigjes lukt, zijn we weer naar huis gebracht. Vandaag zouden we eigenlijk om 11 uur al onze symposium geven en omdat ik nog de laatste dingen moest doen ben ‘k maar vroeg naar bed gegaan om er om 6 uur uit te kunnen. Dat de tijd van de presentatie weer veranderde zal jullie ook niet meer verbazen maar dat vertel ik vanavond wel als ik daar over blog… Fijne dag verder!

  • 25 Maart 2010 - 09:40

    "oom" Jaap:

    prima en helder reisverslag.what about armoede?

    Jaap

  • 25 Maart 2010 - 09:40

    "oom" Jaap:

    prima en helder reisverslag.what about armoede?

    Jaap

  • 25 Maart 2010 - 11:25

    Marieke VV:

    Hey Es,

    Jij beleeft echt van alles daar zeg! Wel leuk. Kvolg je nog steeds elke dag en kan nu al niet meer wachten op je blog vanavond.
    Kmoet nu jammer genoeg al weer stoppen, want ik moet weer naar school.

    Liefs,
    Marieke

  • 26 Maart 2010 - 09:24

    Anneke:

    ...en ik ben zo benieuwd naar die katoenen blouse haha! Je houd het nog aardig vol met de boys, is het niet! Als je ze niet meer kan temmen, volgieten dan maar met bier ;) Succes nog ff die paar dagen!

  • 27 Maart 2010 - 10:19

    Gerda:

    Hoi Esther,
    Volgens mij kan je de jongens aardig in toom houden!
    Ben benieuwd naar de jurken die je gekocht hebt. Misschien sta je er nog mee op een foto?
    Veel plezier op de "Backwaters"

    groetjes, moeder Bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Calicut

Studiereis India

Recente Reisverslagen:

03 April 2010

Weer thuis...

01 April 2010

De laatste dag op START...

01 April 2010

Een shopping dag...

30 Maart 2010

De afscheidavond...

29 Maart 2010

Een rustig weekend en 't afscheid van George
Esther

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 75241

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 20 Mei 2012

Libanon; een stage in Beiroet

16 Juli 2011 - 08 Augustus 2011

Een Franse taalzomer

04 Maart 2010 - 02 April 2010

Studiereis India

Landen bezocht: