M'n docente is er... - Reisverslag uit Calicut, India van Esther Grisnich - WaarBenJij.nu M'n docente is er... - Reisverslag uit Calicut, India van Esther Grisnich - WaarBenJij.nu

M'n docente is er...

Door: esthergrisnich

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Maart 2010 | India, Calicut

Yep!!! Onze docente is er! Heerlijk om nu niet meer te alleen hoeven zijn en weer eens een keer over vrouwen dingen te kunnen praten… Ze had niet echt een fijne vlucht gehad naast stinkende Indiërs maar ze heeft zich toch taai gehouden om de hele dag nog vol te maken zonder te slapen!
Toen we vanmorgen terug kwamen van de air port was de zaterdagschool er weer voor vrouwen en een paar mannen die komen leren voor deelname in het lokale bestuur. Opnieuw vonden ze ons super interessant, maar toen we onder het eten ons verspreiden tussen hun in kwam er opeens niemand meer bij ons zitten; ze voelen waarschijnlijk toch te veel afstand.
Na het eten even het klooster aan m’n docente (we mogen haar als we hier zijn Linda noemen) laten zien. Ach, wat zijn ze altijd blij als ze we even komen!
Bij de uitgang kwamen we de zuster tegen. -die op de STARTschool op het kantoor werkt- Ze vroeg of Linda en ik mee naar de city gingen om wat kleding te kopen om hier te dragen omdat het nog steeds zo heet is. Super attent en leuk natuurlijk. De conciërge bracht ons in z’n safari-jeep weg en ook z’n vrouw ging mee omdat ze de winkeltjes in de stand goed kent. Tot eigenlijk wel m’n grote schrik stopten we weer voor de zelfde winkel voor sari’s waar ik jullie het verhaal over heb verteld met al die verkopers om me heen… ‘K zag de bui natuurlijk al weer helemaal hangen, maar wonder boven wonder ging ’t nu echt stukken beter. Nadat we duidelijk hadden gemaakt wat we precies wilden kwamen ze alweer met ladingen sari’s en blousepakken aan maar ‘k kon echt geen keuze maken… (‘k wil namelijk zo graag een rode, zwarte of een beetje pauwblauwe en niet een één of ander zwaar schreeuwend design… ) Dat konden ze echt niet begrijpen en degene die ik echt mooi vond werd echt afgekeurd door de kloosterzuster. Gelukkig had Linda wel een mooi stofje kunnen vinden om een pak van te laten maken en ik later in een ander winkeltje een exemplaar met lichtblauw en grijs. Vervolgens op naar ’t naaiatelier om eindeloos maten op te laten meten. (Wel 10 keer opnieuw de lengte van m’n heup tot enkels, want zolang hadden ze nog nooit meegemaakt) Binnen een uur zouden we ’t op kunnen halen maar omdat we om 6 uur een presentatie moesten geven hadden we geen wachttijd meer dus halen we ze maandag op.
Voor de presentatie over Nederland had ik m’n sari om laten ‘binden’ wat de meiden in het bijzonder super interessant vonden. Bij elkaar hadden we zo’n 80 sheets over het onderwijsstelsel, government, cultuur, geschiedenis en leefomgeving. Vol aandacht werden we beluisterd en hoewel er eerst niet veel vragen leken te komen, branden ze na verloop van tijd toch los met aan het eind of ‘k nog effe wat kon zingen. Natuurlijk weer even gedaan waarna er nog een meisje was die kon zingen. Echt…, zo super mooi!!! Ze hete ook nog eens Madonna ;-D
Na het eten nog lekker lang op het dak gezeten en nu nog effe ’n berichtje voor het weekend typen en dan snel naar bed want om 7 uur begint de kerk al… Die is overigens Katholiek. Vorige week zijn Wilco en ik al geweest en echt, ‘k had nog nooit zo eerbiedig een kerkdienst meegemaakt. Later zullen we ook nog gewoon een Nederlandse preek luisteren, Na Aron mag Wilco er deze week een uitkiezen…

Goed weekend!!

• 14 Maart 2010 - 11:49

Hester:

Es! EINDELIJK een sari;)
    Voel je je niet als een 'aapje in de dierentuin'? Dat iedereen je zo aankijkt enzo?

Is het wel leuk met Linda erbij?

Ik denk aan jullie hoor!!! Trek je het een beetje met de warmte?

Veel veel liefs

• 14 Maart 2010 - 13:35

Myrna:

he lieve es!
    wat leuk dat je zo'n site hebt aangemaakt, k heb net al je verhalen gelezen en je foto's bekeken! echt, wat een avontuur maak je mee zeg!! geniet er nog even flink van, want voor je het weet is het alweer voorbij...
    ik houd je site in de gaten ;)
    heel veel liefs, myrna xxx

• 14 Maart 2010 - 16:01

Monique:

Hi lieve Es,
    Wat een avontuur! En dan die hitte, ik kan me precies indenken hoe jij je voelt daar. Vooral ook die aandacht voor je blanke verschijning! Maar je moet daar gewoon van genieten hoor!
    Heel veel plezier verder!
    Hele dikke kus van Mo

• 14 Maart 2010 - 17:33

Gerda:

Hoi Esther,
    Het lijkt me inderdaad erg fijn voor je dat Linda er nu is. Maar wat een ervaringen!! Alleen al het bekijks wat je (en jullie,de jongens) toch hebt als je ergens heen gaat.

Zoals ik het lees, op al de weblogs van jullie, hebben jullie wel een leuke presentatie kunnen geven over Nederland en jullie eigen persoonlijke leven.

Nou, geniet ze! Ik kijk uit naar de volgende verhalen van jullie!
    groetjes,
    Gerda (moeder van Bram)

• 14 Maart 2010 - 18:03

Petra Vennink:

Hoi Esther,

Heel leuk om je site te lezen en foto's te zien! Ik vind je heel stoer! 'k Lees wel weer.......
    lieve groet,
    Petra

• 15 Maart 2010 - 18:00

Iny:

hoi Esther,

Leuk dat je nu ook een site hebt. ik geniet van jullie verhalen en elk verhaal is toch weer anders. Ik kan me voorstellen dat je blij bent met Linda's bezoek nu hebben ze 2 dames om na te kijken. jullie worden trouwens flink verwend daar overal naar toe gebracht en nog goed te ten ook. veel plezier nog groeten Iny (moeder van Paul)

• 15 Maart 2010 - 21:02

Willem :

he es leuk daar zeker
    gaat het goed ik spreek je nog wel doei willem