'Eindelijk' gezwommen... - Reisverslag uit Calicut, India van Esther Grisnich - WaarBenJij.nu 'Eindelijk' gezwommen... - Reisverslag uit Calicut, India van Esther Grisnich - WaarBenJij.nu

'Eindelijk' gezwommen...

Door: esthergrisnich

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Maart 2010 | India, Calicut

Om bij het vorige einde te beginnen…. Ik heb gezommen hoor!! Gister avond om 6 uur mochten we met iemand mee die van zo’n Rotary Club lid is. We hadden natuurlijk geen idee hoe het enige zwembad van Kozhikode eruit zou zien dus we waren erg beniewd hoe het er nu daadwerkelijk uit zou zien… of een pauper gebeuren of een luxueus badhuis met gouden kranen ofzo fantaseerden we. Aangekomen bij de hoofdingang hadden we al een probleempje; de jongens droegen korte broeken en t-shirts i.p.v. lange pantalons en een blouse. Ik was goed bevonden in m’n jurkje. Tot onze grote vreugde was het zwembad super mooi! Geen gouden kranen maar echt wel een soort Turks badhuis idee. Op een bord aan de ingang stond alleen wel dat vrouwen alleen mochten zwemmen van 3.30 p.m tot 5.30 p.m. (dus midden in de nacht) maar wonder boven wonder mocht ik nadat ik wel een badmuts op moest zomaar gaan zwemmen met als enige ook Erik want… de andere jongens mochten niet eens zwemmen met hun lange zwembroeken maar moesten z’n strakke korte aan!!! Haha… nu waren de rollen eens omgedraaid… Maar in India kunnen ze uitstekend improviseren voor ons dus is onze chauffeur als een razende rudolf zwemshorts en badmutsen voor de jongens in de stad wezen kopen! Na een uur was hij terug, waarna rest ook nog een warme (geen frisse met een watertemperatuur van minstens 25 graden) duik konden nemen…
Hoewel in een tentje ernaast omdat we niet juist gekleed waren mochten we na afloop nog even wat drinken in de club. Voor de jongens bier en voor mij een wisky –cola… dat was echt knijte lekker!!

Vandaag hebben we na ’t college Engels met elkaar gezeten om de presentatie voor morgen avond over Nederland en onze cultuur, government stelsel, onderwijsstelsel, economie, leefomgeving en onze eigen achtergrond zoals familie, woonsituatie, hobby’s, geloof en dergelijke voor te bereiden. Toch best lastig met een haperend internet…

Nu zijn we net terug uit de stad waar we ’t voetbalstadion hebben bezocht, een volleybal gekocht voor de jongens hier en we zijn even naar een groot warenhuis geweest. Bram heeft een soort sjiekenjas gekocht… Echt vet! Ondertussen wilde ik even op de vrouwenafdeling kijken maar dat’s een beetje vermoeiend als binnen no time zowat 200 vrouwen om je heen staan, je aanstarten en continu achter je aan lopen… pft, ‘k zal echt blij zijn als morgen onze docente uit Nederland er is om me te vergezellen. Dan kunnen we in ieder geval de aandacht verdelen ;-)

Fijn weekend alvast!!

• 13 Maart 2010 - 06:31

Wilco Kodde:

Een korte toelichting op deze foto:

Deze foto met feminist Esther G. en mijn persoon, was een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden, waarbij de enige blanke olifant uit India op valse voorwendselen de kamer binnen is gedrongen. Een andere onverlaat legde dit ongelukkige moment vast, net 3 seconden voordat ZIJ MIJN broek ging strijken en ik haar daarna de kamer uit bonjourde.

• 13 Maart 2010 - 10:17

Jacqueline Imanse-Jo:

ja dat is wel vermoeiend he ,heb je niet dat ze allemaal je haar willen aaien daar? dat had ik 18 jaar geleden in zuid-Taiwan zo.Vaak en dat ze handtekeningen vroegen(???) dachten zeker dat we beroemd waren..Neem je pen maar vast mee de volgende shop toer..

• 13 Maart 2010 - 18:49

Marieke VV:

Hey Es,

Tis wat zeg, zo lang op een duik in het water te moeten wachten! Leuke verhalen heb je trouwens, enne, niet iedereen dwarszitten met een strijkbout he ;-)

Liefs,
    Marieke

• 14 Maart 2010 - 11:50

Hester:

Wat een foto's wat een verhalen..

Wanneer je iemand zo blij ziet met zoiets simpels, dan besef je pas hoe verwend je eigenlijk bent

xx

• 14 Maart 2010 - 11:51