Nog een lange to do list... - Reisverslag uit Rijsenhout, Nederland van Esther Grisnich - WaarBenJij.nu Nog een lange to do list... - Reisverslag uit Rijsenhout, Nederland van Esther Grisnich - WaarBenJij.nu

Nog een lange to do list...

Door: esthergrisnich

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 Juli 2011 | Nederland, Rijsenhout

Beste vrienden, familie, collega's, studiegenoten en overige belangstellenden,

Tsja, hoe moet ik nu weer een nieuwe serie reisverslagen beginnen terwijl het nu lang niet zo interessant en leuk lijkt te worden dan mijn niet te evenaren reis naar India? En toch, nu ik opnieuw weer een beetje anders dan anderen op reis ga heb ik belooft om weer een blog bij te houden. Deze keer wordt het zeker geen wereldreis, maar gewoon naar Chambery, een stadje in de Franse Alpen. Gewoon... nu ja, het lijkt een klooster te gaan worden waar ik drie weken de Franse taal ga bestuderen. Maar voordat ik morgen vertrek zal ik even kort vertellen hoe het me gaat en waarom ik deze locatie als vakantie gekozen heb.

Na mijn terugkomst uit India heb ik het tweede en ondertussen ook mijn derde studiejaar succesvol afgerond. Het derde was geen studiejaar in de collegebanken maar het eerste van de twee jaar waarin de opgedane theoriekennis in de praktijk verder werd uitgebouwd op een Leer Arbeidsplaats (LAP) die ik had/ heb bij TNS NIPO. Op dit grote onderzoeksbureau in Amsterdam heb ik het afgelopen jaar met heel veel plezier gewerkt op de afdeling Opinie en Beleid. De onderzoekswereld voor (internationaal) beleid- en opinie onderzoek blijkt een interessante wereld waar ik nog heel wat uitdaging in kan vinden!

Ondertussen gingen mijn colleges ook gewoon door op de vrijdagen en vaak nog een paar avonden per week. Dit jaar heb ik naast mijn huidige opleidingen extra Frans gestudeerd omdat ik deze taal nog niet had gehad op de middelbare school. Omdat Frans toch nog steeds de tweede diplomatentaal is streef ik ernaar om deze taal me zo snel mogelijk eigen te maken. Nu ja, om het nuttige met het aangename van echte rust te combineren heb ik voor een klooster in de Franse Alpen gekozen om daar de taal te leren.

Morgen om half 12 vertrekt de trein vanaf Schiphol naar Parijs en via Lyon naar Chambery. Ja, inderdaad... de trein. Natuurlijk was het vliegtuig naar Chambery goedkoper geweest, maar het lijkt me juist zo heerlijk om 17 uur lang te lezen en ondertussen het Belgische en Franse landschap, wat nieuw voor me is, aan me voorbij te zien trekken!

Nee. m'n koffer is nog lang niet gepakt, een aardig lange 'tings to do list' ligt nog steeds op me te wachten maar ik stel het uit tot morgen. Vandaag is eindelijk mijn, al zeg ik het zelf, welverdiende vakantie echt begonnen en morgen vroeg zien we de rest.

  • 17 Juli 2011 - 11:57

    Myrna:

    D'accord, maintenant je vais parler seulement français :P je te souhaite un bonne voyage et beaucoup courage avec apprendre la plus belle langue que tous les langues!!! bisous

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rijsenhout

Een Franse taalzomer

Drie weken Frans studeren in een taalklooster

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2011

Laatste dagen

02 Augustus 2011

Nieuwe klasgenoten ;)

01 Augustus 2011

Nieuwe roosters

31 Juli 2011

Never give up!

29 Juli 2011

Weekje weer voorbij
Esther

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 75259

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 20 Mei 2012

Libanon; een stage in Beiroet

16 Juli 2011 - 08 Augustus 2011

Een Franse taalzomer

04 Maart 2010 - 02 April 2010

Studiereis India

Landen bezocht: