Nieuwe roosters - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Esther Grisnich - WaarBenJij.nu Nieuwe roosters - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Esther Grisnich - WaarBenJij.nu

Nieuwe roosters

Door: esthergrisnich

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Augustus 2011 | Frankrijk, Chambéry

Totaal afgemat van het trotseren van de Alphenberg vreesde ik al het ergste voor zondagochtend. En inderdaad, oef, wat een spierpijn op de meest onmogelijke plaatsen! De hele dag voelde ik me als een zombie en liep ik net zo als m’n oude oma; kreunend en steunend maar steeds terugdenkend aan de heerlijke tocht die zeker smaakt naar meer!

Aangezien zowat al m’n vrienden vertrokken zijn was het stil gister. Niemand om mee naar de kerk te gaan of een espresso mee te gaan drinken maar wel alle tijd om heerlijk het park in te trekken en boven om op de heuvel met het prachtige uitzicht een goed boek te lezen. Om half 6 was het kerk in de Kathedraal. ‘k Voelde me een beetje verloren tussen al de oude goedgelovige Franse katholieken maar bij het handen schudden dromden ze om me heen. Kennelijk vonden ze het interessant om een jongere in hun midden te hebben ;)

Vandaag begonnen de lessen pas om half 2 omdat het nieuwe rooster in zou gaan en de nieuwe lading studenten een rondleiding zouden hebben in de stad. Heerlijk om een keer geen wekker te zetten met als resultaat het klokje rond slapen. Na een paar uur studeren maar wat eerder naar school gegaan om eerst nog wat lunch te kopen aangezien er alleen nog maar een homp oud stokbrood was vanochtend. Kennelijk was ik niet de enige die op het idee gekomen was want al snel zaten we om 1 uur op een vol grasveld voor het klooster te lunchen.

Aangezien alle les-groepen overnieuw starten was ik erg benieuwd waar ik ingedeeld zou worden. Helemaal overnieuw beginnen in niveau 1 prefereer ik natuurlijk niet, maar na twee weken permanent beginnen in groep 2 met het veel hogere niveau zou ook weer iets te veel van het goede zijn. Welnu op de lijst op het bord in de hal stond mijn naam bij een heel nieuwe groep zonder een duidelijke definitie van groepsniveau. Tot mijn stomme verbazing begreep ik uit de vlotte babbel van de rest tijdens het voorstelrondje dat het groep 3 betrof waar ik was geplaatst. Nu ja, al m’n best gedaan om ook maar zo vlot mogelijk iets over mezelf te vertellen en hoe ik het hier in Chambery vind, maar toch…

In de pauze toch maar opheldering gaan vragen bij de directrice. Maar ze sprak me streng toe en gaf me een gemoedelijk tikje op m’n schouder (al moet ze daarvoor op haar teentjes staan) Ik wilde toch zo graag Frans leren om te werken in de internationale bestuurskunde? Nou dan, dan zou ik ook nu niet voor de gemakkelijkste weg moeten kiezen maar gewoon mee doen in de gemengde groep 2/3. Het rooster wat we om 5 uur kregen onder de kennismaking met de nieuwe studenten sprak boekdelen. Nog vier dagen 9 uur per dag college waarbij ik heel hard zal moeten lopen om het allemaal bij te kunnen benen…

De nieuwe studenten zijn trouwens wel leuk hoor. Wat een hoop verschillende nationaliteiten weer. Een gladde Italiaan, een stevige Duitser met z’n broek tot onder z’n oksels, Zwitserse kak-pubers, giechelende Chinese studentes, een extra missionarisechtpaar uit de VS, een ambitieuze Turkse jongen, een blonde Zweedse en een sympathieke Iraniër die zeer verbaast was dat ik in de pauze een boek las van een Iranese islamitische filosoof en nog heel veel andere nieuwelingen. Volgens mij heb ik nog geen nieuwe ‘kaaskop’ kunnen bespeuren. Maar omdat ik me de eerste regenachtige dagen een beetje hopeloos had gevoeld in de nieuwe stad heb ik het hele boeltje maar uitgenodigd voor een biertje in de Pub vanavond. Om 9 uur bij de olifantenfontein. ’t Wordt nog wat; totale spraakverwarring. (?)

Nu nog snel even wat studeren en voorbereiden voor de lange dag van morgen…

Fijne avond!

  • 01 Augustus 2011 - 20:38

    Aadjuh:

    he es nog ff volhoue en niet met buitenlanders sjanze he? dat is niet de bedoeling en suc6 met je spierpijn en met je studie en je moet ff n ketting voor me meeneme weltrust

  • 02 Augustus 2011 - 15:31

    Hanno:

    he es
    neem je nog een keting voor me mee
    wel een manen keting

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Chambéry

Een Franse taalzomer

Drie weken Frans studeren in een taalklooster

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2011

Laatste dagen

02 Augustus 2011

Nieuwe klasgenoten ;)

01 Augustus 2011

Nieuwe roosters

31 Juli 2011

Never give up!

29 Juli 2011

Weekje weer voorbij
Esther

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 75259

Voorgaande reizen:

11 April 2012 - 20 Mei 2012

Libanon; een stage in Beiroet

16 Juli 2011 - 08 Augustus 2011

Een Franse taalzomer

04 Maart 2010 - 02 April 2010

Studiereis India

Landen bezocht: